Проблеми во наставата Работната група на Нико Нестор
|
И З В Е Ш Т А Ј за саемската манифестација Образовно рандеву 2007 година
Како и минатата учебна година така и оваа 2006/2007 година во периодот од 19.04 до 21.04.2007 година на Скопскиот саем беше одржана саемската манифестација Образовно рандеву организирано од страна на СЕА проектот и Младинската асоцијација на средни стручни училишта на Македонија (МАССУМ). Оваа учебна година на Образовното рандеву учествуваа 70 училишта за стручно образование од Македонија кои се презентираа пред јавноста, но исто така и се натпреваруваа во најразлични категории. СОУ Нико Нестор Струга и оваа година се претстави со своите достигнувања и капацитети и истовремено се натпреваруваше во најразлични категории со останатите училишта. Во реализацијата на активностите беше вклучен тим од директорката на училиштето Мирјана Докоска, амбициозни наставници ментори на учениците Ирена Дончевска, Весна Антониеска, Миса Цвета, Маријана Мартиноска Тодороска, Ризвани Фатмире, Арбен Мемеди, Маркоска Катерина, Марина Мандоска, Шпендим Шеј, Славица Негриеска, Шпреса Ќура, Марија Коваческа, Ерјета Џумкар, Светлана Попоска, Ида Трена и ученици ентузијасти членови на локалната Младинска организација Галеб кои напорно и со голем труд се соочија со предизвиците на ова Образовно интервју, на кои позитивно одговорија: Белески Иван, Кочоски Дарко, Мурџески Анѓелко, Русески Светомир, Танче Настоски, Качевски Јован, Матоска Јулијана, Влавческа Јулијана, Вејсовска Јасмина, Асаноска Емануела, Славица Јовческа, Дејан Јовчески, Анила Рацај, Миранда Фејзулаи, Тамара Илиќ, Марина Трајаноска, Томислав Балукоски, Лиридона Муртиши, Антонио Џутески, Александра Ѓореска, Азра Мавмудоска, Шерие Даути, Анита Синани, Мандовска Мартина, Иваноска Спасена, Ристовска Александра, Реџепоска Дудушка, Костеска Сања, Костеска Соња, Рустемоска Мејрем, Спасеска Елена, Албана Мејлинда, Симона Трпчевска. Средства за реализација на активностите делумно беа прибрани од спонзорства, но и од дополнителната работа на учениците и стручните активи на училиштето, како што беа: - аукцијата на уметнички слики; - предвелигденската продажба на текстилни изработки; - акција за продажба на готварски специјалитети; - саемска презентација во Дебар; - модна ревија и сл.
Она од кое што целото училиште е воодушевено се освоените награди на учениците кои навистина ги заслужија: - прва награда за категоријата Штанд на училиште, златен медал; - прва награда за модна ревија, златен медал и пехар; - втора награда за импровизиран јавен говор, бронзен медал за ученичката Марина Трајаноска, ученичка во трета година, здравствена струка; - трета награда, бронзен медал за Виртуелните компании во категориите Мултимедијална презентацијa,пропаганден материјал и најдобар штанд и - изборот на заменик претседателот на МАССУМ, Тамара Илиќ, ученичка во трета година, здравствена струка.
Ова Образовното рандеву 07 во кое учествуваа над 200 учесници, наставници и ученици од СОУ Нико Нестор Струга, остави силни импресии за сите збиднувања на саемот. Образовното рандеву претставува дополнителен поттик и мотив за Отворениот ден на СОУ Нико Нестор Струга, кој ќе се реализира на 23 Мај во нашето училиште.
СОУ Нико Нестор Струга Педагошко психолошка служба Јасмина Маркоска
|
Aктивни методи и техники на учење
Се повеќе во наставата, во
училниците и надвор од нив, од професорите слушаме и ги
применуваме активните методи и техники на учење.
Но, дали тие се навистина активни и колку ни помагаат решивме да го разгледаме ова прашање со една едноставна анкета во нашето училиште. Направени беа сите подготовки за средување на прашањата во анкетните листови и секако од наша страна дистрибуирани до нашите соученици. Во тек е нивната обработка и се разбира заклучоците... |
Анкетни прашања
Еве како ги поставивме
прашањата:
1. Дали и колку често ги користите активните методи и техники во наставата? 2. На кои часови најчесто користите активни техники на учење? 3. Колку од професорите ги користат овие активни техники на учење? 4. Дали активните методи и техники ви помагаат во учењето на лекцијата и на час и дома? 5. Дали ви се допаѓаат новите техники? Зошто ДА, зошто НЕ. 6. Кога вие би биле професор би ги користеле активните методи на работа со учениците?
|
Резултати од спроведената анкета,
Анкетата е спореведена на 50
ученици од кои 25 беа ученици кои учат на македонски наставен
јазик, а 25 беа ученици кои учат на албански наставен јазик.
Во однос со првото прашање 11 ученици се изјаснија дека активните методи и техники не се употребувани, 32 од нив се изјаснија дека тие се употребуваат, а 7 ученици се изјаснија дека се употребуваат 2 - 3 часа во неделата. На второто прашање одговориле дека методите се користат на стручните предмети ( бизнис, менаџмент, анатомија, физиологија ), на практичните предмети ( економија, деловно, сметководство, нацртна геометрија, мерење технички операции, армиран бетон ). Во однос на третото прашање учениците сметаат дека поголемиот број професори, околу 60 % ги користат овие методи и техники. Анкетата ни покажа дека активните техники и методи им помагаат на учениците во учењето. Тие мислат дека со нив подобро се помни, интересни им се, имаат поголема можност за соработка со другите, напредни методи се итн Кога тие би биле професори без исклучок би ги користеле активните методи и техники па дури и би измислиле уште повеќе вакви техники.
Заклучно со моралните правила за односот мeѓу професор - ученик,професорот е секогаш во право. Факт е дека професорите се попривелигирани од учениците, сепак почита треба да биде обострана за да се создаде добра работна атмосфера и пред се мотивација на учениците кон кон соодветниот предмет.
Temite za diskusija vi se odlicni. Eve sme vo
vtoroto polugodie i dobro bi bilo da prodolzite so rabota.Sega e na
red da odadete analizirani odgovori na forumot,pa potoa da vrsite
razlicni aktivnosti so koi ke si dadete mozebi nekoj odgovor na
vasite problemi.Se razbira strucnata sluzba kako i profesorite so
koi rabotite na ovaa problematika zaedno so relevantnite faktori
mozat mnogu da ni pomognat.Potrebno e samo dobra volja i sakana
cel,ako se ima toa togas se se moze.Pozdrav Stoleska Sonja |
U~ili{ni uniformi
Planot za
voveduvawe na u~ili{nite uniformi pretstavuva glavna diskusija
vo na{eto u~ili{te. U~enicite se protiv voveduvawe na uniformite
poradi samiot izgled na uniformite, a osobeno zaradi cenata.
U~enicite predlagaat poinakov dizajn na uniformite-pomladala~ki
i pomoderen izgled, istotaka da bidat so pomali ceni.
4 comments: |
Pri~ini za begaweto od ~asovi
Begaweto e del od u~ili{niot `ivot. Sekoj ~ovek barem edna{ vo `ivotot "izbegal" od na ~as. Pri~inite za vakvoto odnesuvawe na u~enicite bi mo`elo da nastane zaradi:
OU Goce Delcev said... Pozdrav od OU Goce Delcev stip |
Нашето училиште СОУ Нико
Нестор Струга
|
Toa e toa...
Istovremeno imase i anketni listovi za toa dali sakame uniformi, vo koi pogolem del od ucenicite se izjasnija za. Osven toa idejata za uniformi e od poodamna...
Nasiot blog e problemivonastavata.blogspot.com
Pozdrav od OU Goce Delcev od Stip